Medlemmer

Navn: Bent Christensen

Årgang: 1956

Stilling: Lagermedarbejder

Bent har kørt minirace siden 1968. Hans interesse for motorsport førte ham til denne hobby, som fanger ham på grund af farten, spændingen og konkurrencemomentet og det sociale samvær i klubben. Bent er en af dem, der trækker læsset, når der holdes arrangementer – man kan vel kalde ham en slags expert i løbs-afvikling/indvikling. Bent vænner sig aldrig til alle de nye klasser der kommer og går. Nej, lad os køre noget GT, det der Scaleauto det duer ikke til noget….

Bent er klubbens næstenformand

Navn: Ole Stokholm

Årgang: 1932

Stilling: Liggende

Trods sin høje alder er Ole meget senil. Han kalder alle klubbens medlemmer “Pia”, lige bort set fra Bent, som han kalder “skat”. Ole har kørt minirace fra før det blev opfundet, så derfor kalder vi ham Gamle Ole, men kun når han ikke hører det.

Ole er klubbens officielle æresformand, og fortrækker at blive tituleret “Deres Højvelbårenhed”, men det sker sjældent..

Navn: Kenny Jensen

Årgang: 1985

Stilling: Mekaniker

Kenny kører minirace når han ikke er travlt optaget af at færdes blandt de kendte på de store motorbaner rundt om i verden. Han har kørt 1:1 race i 15 år, men er nu mekaniker på formel biler og gokarts. Kenny er ikke bare hurtig, han er for hurtig, alt for hurtig. Kenny har søgt eksil i det mørke Jylland efter en kummerlig tilværelse og en trøstesløs opvækst på Amager. Trods sin unge alder er han allerede far til tre, men han snyder også. Han tager to på en gang.

Navn: Peter Hermansen

Årgang: 1957

Stilling: Adm. assistent

Her kommer Peter faktisk når man ringer til L’easy (Lissie). Peter blev lokket til at prøve minirace af Bent, de to var kolleger på det tidspunkt. Ligesom for os andre er hyggen og ostemadderne en stor del af det der tiltrækker Peter til sporten. Jeg ved godt hvad I tænker: “Var han ikke med i Station 2: Efterlyst engang?”. Til det kan vi kun svare: “Måske”.

Peter er i øvrigt klubbens kasserer. Og ham kører man ikke sådan om hjørner med.

Navn: Rasmus Sixhøj

Årgang: 1971

Stilling: Vandret

Rasmus kørte minirace i sine yngre dage i Aalborg. Hobbyen er nu genoptaget efter mange års fravær. Trods depression og stærk migræne tropper han op næsten hver torsdag. Som kilde til hovedpine kan nævnes webadministrator….

Navn: Carsten Stenkilde

Årgang: Fisk

Stilling: TV pudser

Carsten og familie lever nu i eksil. De måtte tage benene på nakken og forlade Taarnby på Amager for at flygte til en anden dansk ø, Mors. Hvordan Carsten har fået interessen for minirace vides ikke på nuværende tidspunkt. Men han er en god far, der deler sine drenges interesse, den ros skal han sgu have. Men penge nok er vist ikke et problem.

___________________________________________________________________________________

Navn: Oliver Stenkilde

Årgang: Ikke så gammel

Stilling: Skoleelev

Oliver nyder at dele sin interesse med sin far og storebror. Trods det at han plages af OCD er han frygtelig hurtig i sporet. Oliver har måttet lære at spise ostemadder – “Du vil godt være med i hulen, ikke Mulle?” Det var venligt ment trods alt. Ellers kan man sige, at Oliver mangler nogen erfaring i at skrue endnu.

Navn: Nicklas Stenkildenicklas

Årgang: Lidt ældre

Stilling: Skoleelev

Nicklas er kommer sammen med Carsten og Oliver. Dog kom han først noget senere med på ideen. Det er skønt at se en familie dele samme interesse. Nicklas er ved at komme efter det med at skrue i biler, nu mangler vi bare at se ham komme med en komplet bil han selv har bygget. Trods sin højde står Nicklas en smule i skyggen af sin lillebror, Oliver. Men træning og atter træning skal nok få Nicklas på dupperne.

Navn: Anders Riisgaard Frandsen

Årgang: Vides ikke

Stilling: Skoleelev

Anders er klubbens håb. Han kan noget med modelbiler. Trods sin unge alder og prædikatet autist, vandt han concours d’elegance præmien til sit første løb. STORT. Anders har ideer og skabertrang – det må vi hellere udnytte groft!! Anders sprang i med begge ben efter at have deltaget i et hold på ungdomsskolen, der kørte minirace – derfor nyder vi nu dette unge talents tilstedeværelse om torsdagen til klubaften.

Navn: Thomas Wiinberg Jørgensen

Årgang: Gammelnok

Stilling: Hulrums mekaniker

“The bushman”. Trods det, at Thomas selv beskriver sig selv som: Aldrig taget med skjorten nede i bukserne, så skal vi nok engang få taget ham med bukserne nede om hælene! Thomas har set Skive Minirace på hobbymesse i Højslev og måttet bukke under for afhængigheden af fart, spænding og små skruer.

Navn: Henrik Høeg Laursen

Årgang: Blandt de unge

Stilling: Polyteknisk psykolog

“The caveman” Beskrivelse:……… ? Kommer senere når han kendes bedre. Henrik faldt også i gryden, da Skive Minirace var med på hobbymesse i Højslev. Han ryster sig endnu! Det skal der nok komme noget sjovt ud af….