Klubmesterskab
2.torsdag i måneden, Legend Car Cup, Klub biler
Mekaniker ‘udvalg’ varetager bilernes stand på løbsdagen. Der afsættes 30min inden løbsstart til dette. Ligeledes skal bilerne børstes af og tjekkes for fejl efter løb, så evt. rettelse af fejl kan forberedes. dvs. bestille stumper, lim, dæk osv. inden næste vedligeholdelses gang.
Teknisk
Karosse
- Parma Champion/legends 1/32
- ‘34 eller ‘37 Chevy Coupe/Sedan
- ‘34 eller ‘37 Ford Coupe/Sedan
- Færdig- eller hjemmemalet og skal helst ligne en racer-bemaling.
- Medfølgende førerindsats skal males og monteres.
- Monteres med skum på chassiets medfølgende vinger.
- Hjulkasser skal trimmes så der er plads til hjul. Dog ikke smallere end trinbrættet på karossen
Chassis
- Schöler Striker 40 (må ikke modificeres)
- Fri Motorholder.
- Afjedring: bløde fjedre monteres foran og ingen bagerst.
- Ingen vægtjustering tilladt.
Hjul og fælge
- For: 25,5*8mm, 17mm fælg – SC2701P
- Bag: 25,5*13mm, 17mm fælg – SC2410P
- Ingen Fælgindsatser.
- Fælgene skal males.
Aksler
- Stål.
Gearing
- 8/38
Motor
- JK Hawk 7 Retro, (48000rpm ved 12v)
Vægt
- 110g for færdig bil inklusiv karosse
- 120g
Frihøjde
- 1,2mm for løbs start
Akselafstand
- 76-78mm
Sporvidde
- For: 73-74mm
- Bag: 74-75mm
Guide, Braids, ledning
- Frit
Løbet skal afholdes som nuværende klubmesterskab mht. regler og pointgivning, dog kører man med bilen der tilhører det pågældende spor man skal køre, så alle kommer til at køre med alle biler.
Afvikling
- Banespænding: 11 V
- Teknisk kontrol: Udføres af mekaniker udvalget inden start. Bilerne udleveres ved løbets start.
- Kvalifikation: Der køres kvalifikation til 1. gennemløb i hver afdeling på et spor valgt ved lodtrækning. Bedste omgangstid sat på 1 minut, som giver heat inddelingen til 1. gennemløb. Kvalifikationens rækkefølge bestemmes ved lodtrækning (random sortering af deltagerne).
- Afvikling af løbet: Der køres 1 gennemløb af 4 minutter pr. spor. Der er 1 min opvarmning inden hvert heat. Efter hvert heat skal de kørere, som har kørt være påsætter i næste heat. Dem som kvalificere sig til hurtigste gruppe skal være påsætterer i første heat.
- Track Call: Løbslederen definerer før løbet betingelserne for. (f.eks. hvis en bil er i forkert bane, eller hvis der sker uheld på grund af fejl ved banen, ”Track Call” mere end 2 biler kørt af på én gang og lign.) Der henstilles til at brugen af “Track Call” begrænses til virkelig nødstilfælde, hvor der er fare for biler bliver smadret eller tællesystemet får problemer.
Alt arbejde på bilerne under løbet skal foretages af mekaniker udvalget. Hvis ens håndtag går i stykker kan man søge om at få 2 min til at lave dette hvor tiden er stoppet. Når man ikke at få sig fejlen rettet inden for tidsgrænsen, fortsættes løbet.
- Overtrædelser af reglementet: Hvis man bevist afkører modstander eller udviser anden usportslig opførsel, får man en advarsel. Ved gentagne dårlig opførsel efter første advarsel får man frataget sine point for løbet. Hvis man ved gentagne løb har udvist dårlig opførsel bliver man bortvist fra klubløbene. Afgørelsen om bortvisning fra klubløbene kan ske ved enstemmig afgørelse fra løbsledelsen samt et uvildigt bestyrelsesmedlem.
- Point system. 100, 98, 96, 94, 92, 90, 88. Der gives point for hver gennemkørsel. Ved pointlighed vinder den som har kørt flest gennemløb og hvis der stadigvæk er lighed er det sidste gennemkørsel afgørende.
Klub løbene er kun for betalende klubmedlemmer.